Facebook a incheiat joi cea mai mare oferta publica initiala derulata vreodata in industria hi-tech si a internetului, reusind sa plaseze pe piata circa 422 milioane de actiuni la pretul de 38 de dolari pe unitate, plafonul intervalului tintit de companie. Reteaua de socializare a atras astfel 16 miliarde de dolari, a treia mare oferta publica din istoria SUA, dupa Visa si General Motors.
Capitalizarea Facebook la debutul sedintei de vineri pe bursa de la New York a fost de 104,2 miliarde de dolari, depasind nume grele precum Amazon.com, Hewlett-Packard, Starbucks sau Dell, si il va propulsa pe fondatorul retelei, Mark Zuckerberg, direct pe locul 29 in topul miliardarilor lumii.
Daca aruncam o scurta privire asupra cifrelor Facebook – 845 de milioane de utilizatori activi si 2,7 miliarde de like-uri si comentarii pe zi – ne dam seama ca acesta a avut un impact imens asupra industriei de web hosting si datacentere, si a schimbat radical modul in care clientii companiilor de hosting isi creeaza o prezenta online. Daca in trecut, un simplu website era suficient pentru a avea o prezenta online, acum clientii enterprise au nevoie si de o prezenta pe Facebook, deoarece acesta devine tot mai important in strategiile de marketing si de fidelizare a clientilor.
Facebook a investit peste 1 miliard de dolari in infrastructura, inclusiv pentru crearea de datacentere in Oregon, Carolina de Nord si Suedia, si inchirierea de alte facilitati in California si Virginia. In 2011, Facebook a cheltuit 606 milioane de dolari pe servere dedicate, unitati de stocare, echipamente de retea si datacentere, si se preconizeaza cheltuirea a inca 500 de milioane de dolari in 2012.