Exista mereu discutii cu privire la cel mai bun mod de a va prezenta produsele sau serviciile Dumneavoastra potentialilor clienti. Pe masura ce oamenii apeleaza tot mai mult la internet in detrimentul cartii de telefon, pentru a gasi serviciul de care au nevoie, o prezenta online este necesara pentru a supravietui in mediul de afaceri. Prin urmare, rareori ne mai este dat sa intalnim o companie care sa nu aibe un website.
Pe masura ce ziarele si revistele sunt pe cale de disparitie, ca sa nu mai vorbim de costul anunturilor publicitare si de televiziune, internetul ofera posibilitatea marketingului gratuit oricarei firme. Asadar, apare intrebarea: care este cel mai bun mod de a face marketing online: website sau pagina Facebook? Raspunsul depinde de ceea ce are nevoie compania Dvs.
Daca doriti sa faceti cunoscut un eveniment, o oferta speciala sau orice altceva de acest gen, un website static, chiar si unul actualizat periodic, ce include o sectiune de blog, ar fi doar o pierdere de timp si efort fata de ceea ce este disponibil prin intermediul Facebook. Cel mai bine in acest caz ar fi sa creati un eFlyer si sa-l postati pe profilurile prietenilor dvs. de pe Facebook si de ce nu, si pe Twitter. Astfel, veti capta mai multa atentie si veti obtine mai mult trafic pe pagina web a evenimentului/ofertei promovate.
Daca sunteti o companie importanta, inseamna ca aveti o echipa de marketing responsabila de postarea anunturilor pe retele sociale si alte site-uri de anunturi. Daca in schimb derulati o afacere mica si sunteti, de exemplu, un web designer independent, salon de coafura, zugrav sau instalator, atunci cu siguranta nu aveti nevoie si de o pagina pe Facebook si de un website. Un singur website va fi suficient pentru nevoile dvs., mai ales daca are o buna optimizare SEO, astfel incat clientii sa va poata gasi cu usurinta.
In februarie 2012, au fost inregistrati aproximativ 2,459,646,518 utilizatori de internet la nivel global, reprezentand aproximativ 30,2% din populatia planetei, conform Internet World Stats. Aceste cifre cresc in fiecare zi, pe masura ce tehnologia permite din ce in ce mai multor persoane sa aibe acces la internet. Dar lasand aceste cifre la o parte, o companie sau o persoana fizica va simti intotdeauna nevoia sa aibe propriul website. Din nou, asta depinde de nevoile dvs.
Majoritatea lumii stie deja de controversatele reguli si setari de confidentialitate de pe Facebook, si ca acesta are dreptul sa plaseze anunturi pe pagina dvs., la produse care ar putea foarte bine sa concureze cu produsele sau serviciile dvs. In acest caz, detinerea propriului website reprezinta un avantaj deoarece va ofera control complet asupra continutului dvs., dar este recomandat sa cititi dinainte termenii si conditiile furnizorului dvs. de hosting, pentru a nu avea surprize neplacute.
In concluzie, depinde doar de dvs. daca doriti un website, sau daca vreti sa va avantati in lumea social media, sau ambele. Planul de afaceri trebuie sa ia in considerare mai multe aspecte ale consumatorului vizat, cum ar fi amplasarea geografica, nevoi, etc., si ceea ce va ajunge la el prin intermediul marketingului companiei dvs. Retineti ca planificarea este primul pas catre succesul afacerii dvs.