Potrivit raportului 2015 Identity Fraud Study from Javelin Strategy & Research, numarul victimelor hotilor de identitate a scazut usor anul trecut, mai exact cu 3% fata de 2013. In total, se estimeaza ca 12,7 milioane de consumatori americani au fost victime ale furtului de identitate in 2014, in comparație cu 13,1 milioane anul precedent. De asemenea, si pierderile totale cauzate de acest tip de frauda au scazut, de la 18 miliarde de dolari in 2013 la 16 miliarde de dolari in 2014.
Vestea buna este ca fraudele cu conturi noi (cand un scammer deschide un cont nou in numele victimei) par sa fi ajuns la un nivel minim in 2014. Vestea rea este ca victimele in numele carora s-a deschis noul cont vor descoperi abia peste un an sau chiar mai mult ca identitatea lor a fost utilizata in mod abuziv, in comparatie cu victimele altor tipuri de frauda.
Chiar daca incidentele de furt de identitate au scazut, acestea au avut un impact major asupra unora dintre victime. Conform sondajului, 28% din cele 5.000 de persoane chestionate au declarat ca evitata comerciantii online dupa ce au fost victime ale unor fraude.
Sursa: https://www.javelinstrategy.com/