Utilizatorii de Firefox care doresc sa-si ascunda mai bine obiceiurile de navigare pe Web au de acum un nou instrument la dispozitie pentru a face acest lucru. In ultima versiune Firefox lansata ieri (Firefox 42), Mozilla a introdus Tracking Protection, o carateristica disponibila doar in modul de navigare incognito sau Private Browsing (mod care care elimina istoricul de navigare si cookie-urile utilizatorilor dupa ce au inchis fereastra de navigare incognito).
Tracking Protection adauga un strat suplimentar de intimitate prin blocarea codului incorporat in site-uri care are rolul de a urmari modul in care utilizatorii se comporta atunci cand navigheaza pe Web. Asta inseamna ca va bloca o multime de anunturi, impreuna cu instrumentele de analiza si unele butoane de social sharing, in scopul de a ajuta utilizatorii sa-si tina cat mai departe ochii curiosilor obiceiurile de navigare.
Aceasta rezolva una dintre problemele-cheie ale modurilor de navigare incognito cu care se confrunta browserele moderne, si anume aceea ca desi pot sterge istoricul de navigare din calculatorul unui utilizator, acestea nu au control asupra urmaririi obiceiurilor de navigare de catre alte site-uri.
Cu toate acestea, nu inseamna ca utilizatorii care folosesc Tracking Protection vor fi in masura sa-si pastreze obiceiurile de navigare complet secrete. De exemplu, furnizorii de servicii de Internet si administratorii de retea vor putea in continuare sa vada ceea ce fac acestia online.
De asemenea, Mozilla este intr-o pozitie unica ce ii permita sa foloseasca aceasta caracteristica, deoarece atat Microsoft cat si Google au afaceri bazate pe publicitate care presupune urmarirea obiceiurilor de navigare a utilizatorilor pentru a face bani, asa ca nu ar fi in interesul lor sa implementeze caracteristici similare.
Initiative precum aceasta pot reaprinde interesul mai multor utilizatori pentru Firefox, intr-un moment in care browser-ul pierde cota de piata in detrimentul lui Google Chrome. Crearea unor astfel de caracteristici centrate in jurul utilizatorilor va fi esentiala pentru Mozilla intr-o piata aglomerata si cu o concurenta puternica , mai ales atunci cand concurentii companiei nu sunt la fel de interesati sa implementeze caracteristici similare.
Sursa foto