5 ponturi pentru prevenirea fraudei in e-commerce

Prevenirea fraudelor in comertul electronic este ceva ce tine atat de clientul individual, cat si de furnizorul de e-commerce hosting. Ca afacere de e-commerce, veti dori sa aveti cat mai multe comenzi reale, si pe cat posibil, cat mai putine comenzi fraduloase. Mai mult, veti dori ca si clientii dvs. sa se bucure de cea mai buna experienta posibila atunci cand isi fac cumparaturile online, fara a fi nevoie sa-si faca griji ca cineva le-ar putea fura datele confidentiale.

Urmatoarele sunt 5 ponturi utile menite sa previna fraudele de pe site-urile de e-commerce:

1) Serviciul de verificare adresa (AVS) – Un astfel de serviciu va automatiza procesul de verificare a adresei furnizate de client. Acesta verifica corectitudinea datelor in baza de date a bancii emitente a cardului cu care se doreste efectuarea platii.

2) Software de prevenire a fraudelor – Multe companii de securitate IT ofera instrumente de prevenire a fraudei care pot detecta tranzactii generate de un malware, de atacuri de tip phishing, dar si multe alte tipuri de activitati ilegale.

3) Puteti cere verificarea codului CVC2 si CVV2 – In cazul tranzactiilor standard cu card de credit, puteti solicita clientilor sa introduca (pe langa data de expirare a cardului) codul de securitate din 3 cifre de pe spatele cardului. Aceasta este o masura de protectie suplimentara, deoarece exista o probabilitate destul de mica ca un hacker care a reusit sa fure numarul cardului de credit sa stie si acest cod de 3 cifre.

4) Tineti cont de tara de origine – Daca aveti o afacere in Romania, ar trebui sa fiti mai precaut la comenzile provenite din alte tari. Acest lucru poate fi un semn de frauda, in special in cazul in care adresa IP a clientului provine dintr-o tara straina, in timp ce detaliile de plata indica o resedinta locala.

5) Verificati intotdeauna – Daca exista discrepante sau probleme, contactati intotdeauna clientul in mod direct. In cele mai multe cazuri, infractorii cibernetici vor evita orice contact direct.

Prevenirea fraudelor trebuie sa fie o combinatie intre tehnologie avansata, cum ar fi sistemele automate de verificare, si bunele practici de securitate in afaceri. De asemenea, puteti introduce pe site-ul dvs. o sectiune in care sa aratati clientilor cum pot face cumparaturi online in conditii de siguranta. Daca tineti cont de aceste sfaturi, tentativele de frauda de pe site-ul dvs. de e-commerce vor scadea simtitor.