ICANN apara ferm propunerea de extindere a numelor de domenii, propunere ce-a fost atacata recent de Asociatia Nationala de Advertiseri (ANA) printr-o scrisoare trimisa catre ICANN.
ANA este formata din marti corporatii din Statele Unite (Apple, Verizon, Home Depot, etc) care au criticat in repetate randuri propunerea celor de la ICANN mai ales din cauza sumelor foarte mari pentru inregistrarea noilor domenii propuse de ICANN. In plus, cei de la ANA sustin ca multe companii vor fi obligate sa aplice pentru noile domenii de nivel superior legate de brand-ul sau afacerea lor, si pentru fiecare vor fi nevoiti sa plateasca sume incepand de la 185.000 dolari. In consecinta, cei de la ANA au solicitat ICANN sa retraga aceasta propunere sau sa lucreze cu proprietarii de marci comerciale inregistrate pentru a gasii o solutie acceptabila.
ICANN a trimis un raspuns scris catre ANA mentionand ca partile interesate au avut suficient timp sa comenteze la noua propunere si ca multe dintre sugestiile propuse de ANA au fost incluse in propunerea finala a ICANN, aprobata in iunie 2011.
CEO-ul ICANN a declarat ca ICANN va apara viguros modelul din propunere si va actiona in conformitate cu acest model de-a lungul procesului de aprobare al noilor cereri de extensii. Aceasta propunere este dezvoltata de catre ICANN de peste 6 ani si a fost luata o multitudine de actiuni semnificative pentru a gasi un echilibru intre partile implicate si pentru a le proteja.