PrestaShop este un program gratuit si open source de e-commerce pentru website-uri. Multi furnizori de hosting il instaleaza gratuit pe site-uri, utilizand instrumente de instalare script. Odata ce l-ati instalat, s-ar putea sa fie necesar sa-l optimizati pentru a-i imbunatati performanta si viteza, mai ales in cazul in care magazinul online primeste mult trafic. Urmatoarele sfaturi va pot ajuta sa imbunatatiti performantele unui magazin PrestaShop.
1) Setarile temei – Exista 2 setari in Smarty (motorul de teme) pe care ar trebui sa le configurati pentru o performanta optima. Pentru a le configura:
a) Logati-va la panoul de administrare si dati click pe Preferences – Performance si apoi mergeti la sectiunea Smarty
b) Pentru “Force compile” selectati “No”
c) Pentru “Cache” selectati “Yes”
2) Activati CCC (Compress, Combine, Cache) – Acest instrument va diminua foarte mult timpii de incarcare a unei pagini. De asemenea, in Preferences – Performance, duceti-va la CCC si selectati aceste optiuni:
a) Use CCC for CSS
b) Use CCC for Javascript
c) Minify HTML…
d) Compress inline Javascript…
e) Keep W3C Validation
3) Utilizati Mcrypt – Daca aveti mcrypt instalat pe un server dedicat, ar trebui sa-l utilizati in locul lui Blowfish, care vine la pachet cu PrestaShop.
a) Selectati “Use Ridjnael with mcrypt lib”
4) Utilizati arborele de directoare din PrestaShop – Site-urile ce contin numeroase imagini se pot bloca atunci cand toate aceste imagini sunt puse in acelasi director. Noul arbore de directoare din PrestaShop v. 1.4 si din versiunile ulterioare acesteia distribuie imaginile in mai multe directoare.
a) Duceti-va la Preferences – Images si apoi la sectiunea “Move”
b) Dati click pe “Move Images” (aceasta operatiune va dura ceva timp)
5) Alte modalitati de a imbunatati performanta PrestaShop includ
a) Folosirea unei CDN (retea de livrare de continut), care sa permita un sistem de caching ca Memcached sau Xcache
b) Marirea performantei MySQL
Pentru mai multe detalii vizitati blogul PrestaShop.
Super interesant articolul!
Ca si adaugare, mai trebuie mentionata Reducerea Pierderilor… 🙂 … celor care vand online si trimit colete Ramburs, le recomand sa foloseasca Baza Nationala a Clientilor Neseriosi, http://www.ClientiNeseriosi.ro , unde se poate verifica fiecare client nou, se pot adauga cei care nu ridica coletele ramburs si se poate recupera Paguba taxa de transport Tur-Retur, caci vor accepta sa o plateasca ca sa fie scosi …
Firmele de telefonie Mobila au Preventel, iar bancile au Biroul de Credit, baze nationale de date cu clientii care au dat tepe in domeniul lor, era nevoie si de o Baza Nationala de date cu teparii Magazinelor Online care nu ridica coletele……