Asa cum clientii unui magazin real si-ar dori ca acesta sa fie deschis non-stop, bine organizat si sa-si poata face cumparaturile conditii de siguranta, aceleasi asteptari le au si clientii care prefera sa-si faca cumparaturile online. Iata trei atribute esentiale pe care un site de e-commerce ar trebui sa le detina pentru a atrage vizitatori:
Performanta
Navigarea pe un website lent este intotdeauna enervanta. Nimanui nu-i place sa astepte minute bune pentru finalizarea comenzii dupa ce a dat o comanda online.
Site-urile de comert electronic care se misca lent pot avea un impact major asupra potentialilor clienti si ii pot trimite catre site-urile concurente, mai ales daca acestea se misca foarte bine. Sondajele atesta faptul ca performanta este critica pentru un site de e-commerce. Mai mult de jumatate din cumparatorii online renunta la achizitionarea de bunuri daca procesul de comanda dureaza prea mult, iar 4 din 5 cumparatori nu vor mai reveni niciodata pe site-ul respectiv.
Uptime-ul
Poate ca un site lent este enervant pentru cumparatorii online, dar partea buna este ca functioneaza. In cazul in care site-ul dvs. nu este disponibil pentru potentialii clienti care vor sa cumpere, atunci mai mult ca sigur ca acestia vor apela la magazinele concurente. Downtime-ul site-ului dvs. se traduce in profit pentru concurenta, din achizitii care ar fi putut fi facute pe site-ul dvs. Chiar daca vindeti bunuri unice pentru brand-ul dvs., downtime-ul va afecta imaginea si reputia site-ului dvs.
Un site de e-commerce care nu poate fi online 24/7 aduce pierderi afacerii dvs. intr-un mod cat se poate de real. Conform studiilor, in medie, o ora de downtime reprezinta o pierdere de 500 RON. Este un pret greu de platit, iar motivul principal din spatele downtime-urilor este chiar mai neplacut: 60% din business-uri au considerat “eroarea umana” ca fiind cauza. Unele greseli sunt usor de evitat, asa ca nu lasati ca un serviciu de gazduire web de calitate inferioara sa afecteze reputatia brand-ului dvs.
Securitatea
Din cand in cand mai apare cate o stire despre cum hackerii au reusit sa exploateze o vulnerabilitate de securitate din reteaua unei companii mari si au accesat informatiile acesteia. De fiecare data urmarile sunt dezastruoase, lasand zeci de mii de clienti expusi, dupa ce ce informatiile lor private au fost compromise. Odata cu cresterea popularitatii cloud computing si social media, investitii mai mari in industria de web hosting duc la oportunitati mai mari pentru hackeri. In realitate, fiecare tranzactie online implica o responsabilitate din partea companiei fata de clientii acesteia, si anume pastrarea in conditii de siguranta a informatiilor lor.
Amenintarea este cat se poate de reala pentru fiecare magazin online, iar statisticile referitoare la securitatea online sunt ingrijoratoare: 86% din site-uri au cel putin o vulnerabilitate, iar 89% din incidentele de securitate puteau fi prevenite. Astfel, nu e de mirare ca 3 din 4 consumatori cred ca Internetul este un mediu nesigur pentru cumpararea de bunuri.