Cele mai folosite parole in 2015

Close-up of a lock icon on a computer keyboard button. Blue-toned.

Se pare ca unii nu se invata minte niciodata si continua sa foloseasca aceeasi parola slaba, chiar daca statisticile spun ca sunte sanse foarte mari sa fie sparta cu usurinta de catre hackeri. Compania de securitate SplashData a publicat raportul sau anual privind cele mai comune parole folosite in 2015.

La baza formarii raportului stau peste 2 milioane de parole compromise si postate online, in cursul anului 2015. Totusi, se pare ca partea buna este ca utilizatorii tind sa-si aleaga parole mai lungi, dar partea mai putin buna este ca acestea nu sunt aleatorii si sunt destul de simple. Doua exemple noi in acest sens ar fi “1234567890” si “qwertyuiop”, adica intregul rand numeric de pe tastatura, respectiv primul rand cu litere de pe tastatura.

Este recomandat sa se foloseasca parole lungi, aleatorii si care sunt greu de ghicit. Acestea ar trebui sa foloseasca o combinatie de litere (minuscule si majuscule), numere si simboluri, daca este posibil. De asemenea, asigurati-va ca utilizati o parola unica pentru fiecare cont major, inclusiv cel bancar, de e-mail, Paypal, retele sociale s.a.m.d.

Daca nu puteti tine minte toate aceste parole, utilizati un manager de parole, cum ar fi KeePass, LastPass, Dashlane sau SplashID.

Asadar, iata topul celor mai folosite 25 de parole, in 2015:

1) 123456 (pozitie neschimbata fata de 2014)
2) password (pozitie neschimbata)
3) 12345678 (+1 pozitie fata de 2014)
4) qwerty (+1)
5) 12345 (-2 pozitii fata de 2014)
6) 123456789 (pozitie neschimbata)
7) football (+3)
8) 1234 (-1)
9) 1234567 (+2)
10) baseball (-2)
11) welcome (noua in top)
12) 1234567890 (noua)
13) abc123 (+1)
14) 111111 (+1)
15) 1qaz2wsx (noua)
16) dragon (-7)
17) master (+2)
18) monkey (-6)
19) letmein (-6)
20) login (noua)
21) princess (noua)
22) qwertyuiop (noua)
23) solo (noua)
24) passw0rd (noua)
25) starwars (noua)

Sursa

Sursa foto

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *