Cu noul sau algoritm, Google va lua in considerare protocolul HTTPS atunci cand va clasa site-urile in rezultatele sale de cautare, sperand astfel ca astfel va incuraja tot mai multi proprietari de site-uri sa migreze de la HTTP la HTTPS.
Conform analistilor Google Webmaster, compania a facut teste pe parcursul ultimelor luni, evaluand daca site-urile folosesc conexiuni criptate, in scopul de a reordona clasamentul rezultatelor de cautare. Cu toate acestea, HTTPS va avea “putina influenta” asupra ranking-ului in clasamentul de cautare, principalii factori de care se va tine cont vor ramane in continuare continutul de inalta calitate si link-urile naturale.
Google va publica in urmatoarele cateva saptamani practici si sfaturi pentru a ajuta proprietarii de site-uri sa opteze pentru un certificat de securitate de calitate. Expertii SEO au criticat anuntul lui Google postat pe Twitter, sustinand ca protocolul HTTPS nu ar trebui sa fie un factor de luat in considerare pentru ranking-ul unui website.
Securizarea website-urilor cu certificate SSL nu este ceva nou si exista inca o multime de provocari in acest sens. Criptarea a devenit o necesitate tot mai mare pe masura ce hackerii continua sa sparga parolele slabe pentru a compromite sisteme si pentru a afla date confidentiale. In luna iunie, Google a anuntat ca dezvolta un instrument de criptare e-mailurilor trimise de pe Gmail.
Pentru furnizorii de hosting, aceasta ar putea fi o oportunitate de a-si educa clientii cu privire la importanta securitatii unui website, si daca va fi cazul, cu privire la pozitionarea acestuia in clasamanetul Google. https://megahost.ro este un exemplu de link securizat.