O adresa de e-mail “catch all” se refera la o cutie postala a unui domeniu care “prinde toate” e-mailurile adresate unor adrese ale domeniului care nu exista in serverul de mail. Configurarea unei adrese catch-all poate preveni pierderea de e-mailuri datorata greselilor de ortografie. Cu toate acestea, multi furnizori de hosting nu mai permit detinerea de adrese catch all, deoarece spammerii abuzeaza de acestea si trimit spam pe adrese de e-mail aleatorii.
Utilizari comune ale adreselor de e-mail catch all
Companiile mici folosesc adesea o adresa de e-mail catch all, in loc sa configureze separat adrese precum vanzari@numelecompaniei.ro, service@numelecompaniei.ro, suport@numelecompaniei.ro, etc.
In mod similar, multe companii folosesc o adresa catch all ca un mijloc de a evita ratarea unor potentiale oportunitati de vanzari, in cazul in care cineva a trimis un mail catre o adresa inexistenta.
De asemenea, uneori adresele catch all sunt folosite pentru a preveni respingerea mailurilor trimise catre adresele de e-mail scrise gresit.
De ce nu este indicat sa utilizati o adresa de e-mail catch all
Adresele de e-mail catch all au si dezavantaje. De fapt, au mai multe dezavantaje decat avantaje. Printre acestea se numara si faptul ca primesc o multime de mailuri ce au scopuri diferite, si astfel poate deveni dificil de sortat si prioritizat noile mailuri.
De asemnenea, o adresa de e-mail catch all poate primi si mailurile private ale unui individ din cadrul unei companii, in cazul in care adresa acestuia de e-mail a fost scrisa gresit. Astfel, in loc sa se protejeze confidentialitatea informatiilor, prin respingerea adresei gresite de e-mail, astfel incat expeditorul sa fie informat de eroarea comisa, in schimb, mailurile sunt livrate in casuta postala a adresei catch all, lucru care poate duce la scurgeri de informatii.
Una dintre cele mai mari probleme ale utilizarii unei adrese de e-mail catch all este faptul ca nu previne spamul. Una dintre tehnicile de combatere a spamului este tocmai aceea de a bloca e-mailurile care sunt trimise catre adrese de e-mail inexistente in cadrul unei companii. Din moment ce utilizati o adresa catch all, nu veti mai putea filtra mailurile in functie de destinatar, deoarece cele doua metode sunt in conflict una cu alta. Rezultatul este o cutie postala care primeste o multime de spam, fapt care ingreuneaza semnificativ sarcina de a sorta si prioritiza mailurile.
In plus, toate mailurile care nu mai sunt blocate de filtrul destinatar trebuie sa fie acceptate si prelucrate integral de catre serverul de e-mail prin filtrul de continut (o operatiune ce consuma mult mai multe resurse decat filtrarea in functie de destinatar).
Aceasta sarcina suplimentara a serverelor poate afecta grav performantele acestora. Atunci cand un spammer va ataca domeniul si trimite mailuri catre mii de adrese de e-mail generate aleator, in cazul in care serverul dvs. nu este in masura sa blocheze toti acesti destinatari inexistenti din cauza unei adrese catch all, acest lucru ar putea “paraliza” serverul din cauza ca acesta accepta si scaneaza fiecare mail in intregime.
In loc sa folositi o adresa de e-mail catch all, mai bine optati pentru un plan simplu de comunicare, utilizand adrese de e-mail cum ar fi vanzari@numelecompaniei.ro. Utilizand un numar minim de adrese bine cunoscute, le puteti configura pe fiecare in mod corespunzator, fara a mai avea nevoie de o adresa catch all.
Similar, in loc sa utilizati o adresa catch all pentru a rezolva problema adreselor de e-mail scrise gresit, configurati greselile de ortografie frecvente ale numelui unei persoane ca o adresa alias, iar restul sa fie respinse de catre serverul de e-mail, astfel incat expeditorul sa fie informat de greseala comisa si sa o corecteze.
Intr-adevar este tentant sa folositi o adresa de e-mail catch all pentru a preveni pierderea mailurilor importante, dar problemele pe care aceasta le provoaca sunt mai mari decat cele pe care le rezolva.