Piata PC-urilor inca se lupta sa supravietuiasca, arata noile statistici prezentate saptamana trecuta de compania de cercetare Gartner.
In al doilea trimestru al anului 2013, vanzarile de PC-uri la nivel global au scazut cu 76 de milioane de unitati, reprezentand o scadere de 10,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Mikako Kitagawa, analist Gartner, a remarcat contributia pe care “tabletele ieftine” au avut-o la aceasta scadere drastica a vanzarilor de PC-uri.
“Pe pietele emergente, tabletele ieftine au devenit prima optiune pentru multi oameni care prefera sa amane achizitionarea unui PC. Acest lucru se datoreaza de asemenea si faptului ca piata mini notebook-urilor s-a prabusit” a comentat Kitagawa.
De asemenea, si clientii de hosting prefera sa-si administreze site-urile de oriunde s-ar afla, ceea ce inseamna ca multi prefera o tableta in locul traditionalululi PC.
Lider de vanzari pe piata PC-urilor este Lenovo, cu un procent de 16,7% din vanzarile de pe T2 2013, urmat de HP, cu un procent de 16,3%. Pe locurile urmatoare se afla Dell (11,8%), Acer (8,3%) ASUS (6,0%) si alte companii care nu au mai fost enumerate (40,8%).