Furnizorii de servicii de hosting web si centrele de date au reusit sa ramana online nu un black-out masiv care a lovit California de Sud, pe data de 8 septembrie a acestui an.
Din cauza unei erori umane, pana de curent a afectat parti din California de Sud si Arizona, lasand peste 8 milioane de cetateni fara energie electrica.
Se pare ca aceasta a fost cauzata de un angajat neglijent, un fel de Dorel de-al nostru care lucra la un condensator al unei utilitati APS din substatia Yuma, a companiei San Diego Gas & Electric.
Cloud9 Real Time si American Internet Services sunt doar doua dintre companiile care au reusit sa-si mentina online toate servicile pe durata penei de curent. Furnizorul din San Diego, Cloud9, gazduieste toate serverele dedicate , si centrele de date cat si suportul tehnic din acea regiune.
Generatoarele ultra performante de care dispune centrul de date (SAS70 , tip II), spatiile de depozitare a combustibililor si contractele cu furnizorii de combustibil, au permis centrului de date sa ramana functional, oferind clientilor o sursa de alimentare neintrerupta, in timp ce o mare parte a statului a ramas fara energie electrica.
CEO-ul Cloud9, Robert Chandler a declarat “ca este foarte mandru de echipa sa precum si de punerea in aplicare a planului in caz de dezastru”. Conform acestuia, pe intreaga durata a penei de curent, centrul de date nu a semnalat nici o intrerupe a serviciilor, mai ales ca biroul companiei ramasese fara energie electrica iar liniile telefonice erau indisponibile.
Aceeasi situatie s-a semnalat si pentru compania American Internet Services, care nu a semnalat intreruperi la nici unul dintre cele 3 centre de date pe care aceasta le are in San Diego.