Cele mai multe aplicatii web de blogging, cum ar fi WordPress, folosesc baze de date pentru a stoca datele. Acest lucru inseamna ca, in timp ce cuvintele pe care le tastati apar in format HTML atunci cand cineva va acceseaza site-ul, informatiile in sine sunt de fapt stocate intr-o baza de date, cum ar fi MySQL.
Din cauza acestei realitati, daca faceti backup la fisiere din directorul HTML, acesta nu va salva toate postarile de pe blog carora le-ati dedicat nenumarate ore de scris. Pentru a le salva si proteja, trebuie sa faceti backup la baza de date MySQL. Exista mai multe metode in care puteti realiza acest lucru, unele mai usoare ca altele.
Metoda cea mai folosita de catre utilizatorii de hosting shared este de a utiliza un anumit tip de interfata web pentru MySQL, cum ar fi phpMyAdmin. Pentru a face un backup MySQL, pur si simplu urmati aceste instructiuni:
1) Logati-va cu numele de utilizator si parola MySQL
2) In partea stanga, ar trebui sa vedeti o lista cu bazele de date. Faceti click pe cea careia doriti sa-i faceti backup
3) Selectati tabul “export” din partea de sus
4) Alegeti formatul din meniul vertical (SQL este selectat in mod implicit si este de obicei suficient)
5) Faceti click pe “GO”
Aceasta ar trebui sa deschida o fereastra de salvare in browser, permitandu-va sa salvati backupul pe computerul dvs.
Metoda prezentata mai sus este ideala daca doriti sa salvati manual baza de date si sa o stocati pe propriul computer. Dar daca aveti un server dedicat de backup si doriti ca procesul sa fie automat, va trebui sa utilizati o alta metoda. AutoMySQLBackup este un instrument pe care il puteti folosi in acest scop. Este gratuit, open source si destul de usor de utilizat. Odata ce este configurat, veti seta un cron job si astfel nu va mai trebui sa va faceti griji cu privire la backupul bazei de date MySQL.