Google pare a fi hotarat sa renunte la cookie-urile third-party. Potrivit unui raport al USA Today, gigantul tech lucreaza la ceea ce este descris ca fiind un “identificator anonim pentru publicitate”, care va inlocui actuala platforma de publicitate cunoscuta sub numele de cookie-uri third-party.
Potrivit raportului, aceasta mutare a companiei ar putea zgudui industria publicitatii digitale, care in prezent are o valoare de aproximativ 120 de miliarde de dolari.
Abreviat “AdID” (care vine de la “anonymous identifier for advertising” sau “identificator anonim pentru publicitate”), instrumentul va fi transmis prin agentiile si retelele de publicitate care au convenit asupra noilor termeni de utilizare, oferind astfel consumatorilor mai mult controal asupra intimitaii lor.
Conform USA Today, aceste informatii au venit de la o sursa neidentificata, care a dorit sa ramana anonima.
In ciuda faptului ca pare a fi o idee buna, unii raman sceptici cu privire la aceasta abordare, ingrijorandu-se de faptul ca masura luata ar putea pune tracking-ul online in mainile cui nu trebuie.
“Restrictionarea cookie-urilor third-party nu va duce la eliminarea publicitatii directionate, ci doar va oferi mai multa putere marilor companii” scrie in raportul USA Today.
Cookie-urile third-party au primit in ultimul timp o atentie tot mai mare, compania Mozilla lansand o versiune a popularului browser Firefox, care le blocheaza by default.
Pentru clientii de hosting punem la dispozitie cateva tutoriale despre cum se activeaza/dezactiveaza cookie-urile din cele mai renumite browsere web. (Chrome, Firefox si Internet Explorer)