In partea 1 a acestui ghid de interpretare a statisticilor unui website am detaliat unii dintre termenii pe care ii intalnim frecvent atunci cand utilizam un software de analiza, cum ar fi Webalizer, Google Analytics sau AWStats (pe care il oferim clientilor nostri de hosting). In aceasta a 2-a parte vom discuta despre unii termeni mai complecsi pe care i-am putea intalni.
1) Hit-uri in functie de codul de raspuns – Aceasta categorie arata cat de multe hit-uri s-au inregistrat (cod “200 – OK”) si, de asemenea, cat de multe nu au reusit sa se conecteze, primind o varietate de erori, cum ar fi “404 – Not Found” si/sau “500 – Internal Server Error”. Daca site-ul dvs. afiseaza multe erori, acestea se traduc in oportunitati ratate pentru vizitatorii dvs.
2) Latimea de banda – In mod normal, paginile web sunt relativ mici in ceea ce priveste dimensiunea fisierelor. Totusi, aceasta dimensiune creste daca aveti mii sau sute de mii de vizitatori.
3) Statistici in functie de ora/zi – Puteti sa aflati mai multe despre obiceiurile de navigare a utilizatorilor dvs. vizualizand statistici in functie de ora sau zi. Daca constatati ca anumite zile au fost mult mai aglomerate decat altele, este posibil ca anumite promotii sa fi facut diferenta in acest sens.
4) URL-uri – Care pagini sunt vizitate cel mai des? Daca cei mai multi vizitatori va acceseaza pagina www.domeniu.ro/termeni-si-conditii.html, s-ar putea sa aveti o problema. Totusi, in cazul in care cea mai vizitata pagina este www.domeniu.ro/produse-si-servicii.html, atunci sunteti pe drumul cel bun.
5) Referali – Aceasta categorie este foarte importanta deoarece dezvaluie modul in care vizitatorii au ajuns pe site-ul dvs. “Direct Request” inseamna ca au scris numele site-ului dvs. direct in bara de adrese. De asemenea, aici ar trebui sa vedeti enumerate si diferite motoare de cautare si site-uri de social media, precum si link-uri de pe alte site-uri.
Mentionam ca la megahost toate conturile de hosting beneficiaza de statistici automatizate web, disponibile in cPanel.