Cum interpretam statisticile unui website (partea 1)

internet-statisticsStatisticile web reprezinta una din principalele surse de informatii pe care le puteti utiliza pentru a afla cate ceva despre vizitatorii site-ului dvs. Multi furnizori de hosting ofera software de statistica pre-instalat si/sau suport pentru sisteme terte, cum ar fi Google Analytics. In timp ce metodele de colectare a informatiilor si de prezentare a acestora poate varia de la un software la altul, tipurile de date sunt, in general, foarte asemanatoare. Acest ghid rapid va aborda unii dintre cei mai intalniti termeni statistici si va arata modul in care acestia sunt beneficici pentru dvs., ca proprietar de website.

1) Hit-uri – Unii proprietari de site-uri se lauda ca primesc 10.000 de hit-uri pe saptamana. Chiar daca acest numar este impresionant, este important sa se inteleaga ca “hit-urile” se refera la numarul de accesari al oricarei pagini de pe un site, accesari ce pot fi facute de catre aceeasi persoana. Teoretic, chiar si o singura persoana ar putea genera 10.000 de hit-uri pe saptamana pentru un site.

2) Fisiere – Acestea reprezinta numarul de fisiere reale livrate utilizatorilor. De fiecare data cand cineva acceseaza o pagina web, un fisier este descarcat de browserul lor, exceptie facand cazurile cand primesc eroare “404 file not found” sau alte erori. Si “hit-urile” mai dau erori, dar “fisierele” includ doar download-uri reale.

3) Site-uri – Aceasta categorie arata numarul real de adrese unice IP sau hostname-uri care v-au accesat site-ul. Acesta nu este un indicator 100% precis al numarului de vizitatori pe care i-ati primit, dar este destul de aproape de valoarea reala. De asemenea, tineti cont si de faptul ca acesta contorizeaza si botii de cautare.

4) Vizite – Poate cea mai eficienta masuratoare a utilizatorilor si a vizitelor reale are loc atunci cand un utilizator acceseaza site-ul dvs. pentru prima data. Acest lucru va ajuta sa va faceti o idee referitoare la numarul de vizitatori unici de pe site-ul dvs.

Sursa