Atunci cand incepeti o afacere online va veti lovi de o multime de termeni noi, astfel incat daca nu aveti experienta in IT vi se vor parea ciudati. Termenul de care vom vorbi astazi este cel de “Procesator de plati” sau payment gateway.
Ce reprezinta un procesator de plati: pe scurt, va permite sa acceptati plata cu cardul la dumneavoastra pe site (sau platile prin SMS). Oricum dumneavoastra ca si business online nu veti putea sa debitati carduri online fara a avea un contract special cu o banca (un asa-zis merchant account) iar pentru acest lucru va trebui cunostinte solide de implementare a unei astfel de solutii.
Practic, un procesator de plati (procesator de carduri in exemplu de fata) nu face altceva decat sa gazduiasca solutia de care vorbeam mai sus pe propriile servere dedicate si sa administreze acea solutie. Contra unui comision desigur.
Ca sa facem un studiu de caz virtual: cumparatorul ajunge la dvs pe site, selecteaza produsele sau serviciile dorite si alege sa plateasca cu cardul. Este directat pe siteul procesatorului de plati unde isi introduce datele cardului si daca totul este OK, procesatorul de plati in directeaza inapoi in siteul dvs unde in mod normal i se afiseaza un mesaj de succes. Clientul primeste marfa sau serviciile de la dvs, procesatorul de plati va trimite banii dupa ca si-a oprit comisionul propriu. Si toata lumea e multumita.
De obicei, ca sa se intample tot ce am scris mai sus in studiul de caz, va trebui sa implementati metoda respectiva de plata la dvs pe site astfel incat in momentul in care cumparatorul este directat catre pagina procesatorului, acolo sa se regaseasca toti parametri comenzii, de la numele si adresa cumparatorului si pana la suma datorata.
Pentru implementarea solutiei la dvs pe site, procesatorul de plati trebuie sa va puna la dispozitie API-ul propriu. Cei mai multi procesatori de plati ofera si support la implementare, mai ales ca uneori este foarte usor de implementat o astfel de solutie, cel putin in platformele eCommerce comune (osCommerce, PrestaShop, Magento, etc).
Evident ca trebuie sa luati in considerare si aspectele financiare ale unei astfel de solutii, sfatul nostru este sa testati piata, vedeti care procesator are comisioane mai bune si ofera servicii mai diversificate. Nu strica sa intrebati daca se face comisionarea pe plafoane in functie de sume, de incasarile lunare, etc.
Va dorim succes!