Firefox va bloca cookie-urile agentiilor publicitare by default

Firefox ofera clientilor de hosting care pun accent pe intimitatea online inca un motiv pentru a utiliza renumitul browser.

Acesta va incepe dintr-o versiune viitoare sa blocheze cookie-urile agentiilor de publicitate. Chiar daca utilizatorii de Firefox pot folosi deja extensia “Do Not Track” pentru a le opri, patch-ul va permite browserului sa faca acest lucru “by default”. Acest lucru inseamna ca site-urile pe care le-ati vizitat pot lasa cookie-uri pe calculatorul dvs., dar retelele publicitare care nu au deja cel putin un cookie pe computerul dvs., nu vor mai putea lasa deloc.

Cookie-urile sunt motivul pentru care anunturile pe care le vedeti online par ca stiu tot ce aveti de cand sa faceti in viitor. S-ar putea sa fiti surprins de cat de multe sunt stocate pe calculatorul dvs. atunci cand navigati pe Internet. De fapt, cele mai mari site-uri din lume lasa zeci de cookie-uri de urmarire pe computerele vizitatorilor, astfel incat sa-si poata crea un profil al fiecarui vizitator si sa-i ofere anunturi directionate.

Chiar daca puteti sterge cookie-urile de pe calculatorul dvs., prin intermediul setarilor fiecarui browser, acest lucru nu poate garanta ca like-urile, dislike-urile si alte informatii legate de  dvs. nu ajung pe mainile companiilor care doresc sa profite de acestea pentru a va servi anunturi. Mai mult decat atat, multe site-uri nu onoreaza cererile de do-not-track.

Totusi, exista de asemenea si cateva add-on-uri pe care le puteti folosit pentru a bloca anunturile care va agaseaza. Pentru Chrome, de exemplu, exista AdBlock, iar pentru Firefox, AdBlock Plus, dar exista si un add-on universal numit Ghostery, care va arata in timp real companiile care incearca sa va urmareasca online si va permite sa le blocati.