Google si Yahoo imbunatatesc protectia anti-spam

No spamSe pare ca Google si Yahoo au reusit sa-si imbunatateasca sistemele de identificare a spamului, dupa ani de zile in care cele doua companii au depus eforturi pentru a pune in aplicare o serie de controale menite sa depisteze daca un e-mail provine intr-adevar de la domeniul de la care pretinde ca vine.

Spoofing-ul unei adrese de email reprezinta o problema de foarte mult timp, deoarece este usor de falsificat adresa de la care se primeste un mail, astfel incat destinatarul sa creada ca provine de la o sursa sigura.

Pana la data de 2 noiembrie, Yahoo planuieste sa foloseasca DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) pentru serviciile sale ymail.com si rocketmail.com. De asemenea, potrivit unui comunicat de presa, de anul urmator Google planuieste de asemenea sa foloseasca pentru Gmail o politica stricta DMARC.

DMARC permite expeditorilor de e-mail sa transmita ca folosesc alte doua tehnologii pentru a elimina spam: DKIM si SPF.

Multi expeditori de e-mail folosesc DKIM, sau DomainKeys Identified Mail, care atribuie o semnatura criptografica unui e-mail, cu scopul de a verifica numele de domeniu prin care a fost trimis mesajul.

A doua tehnologie, SPF, sau Sender Policy Framework, permite expeditorilor de e-mail sa specifice host-urile care sunt autorizate pentru a trimite e-mailurile lor, permitand destinatarilor sa dea discard mesajelor provenite de pe adrese falsificate.

De asemenea, DMARC permite o anumita flexibilitate pentru expeditorii de e-mail, permitandu-le sa spuna destinatarului ce sa faca in cazul in care unele mesaje nu sunt verificate. La randul lor, si destinatarii pot spune expeditorilor ce au facut cu mesajele care nu au trecut de verificarea DMARC.

Ideea este sa se reduca dramatic numarul e-mailurilor de tip phishing, care incearca sa pacaleasca utilizatorii sa dea click pe link-uri malware sau sa dezvaluie informatii personale.

DMARC beneficiaza de sustinerea industriei IT si este de asemenea folosit de Facebook si Microsoft.

Sursa

Sursa foto