Hosting Downtime – ce e de facut?

Downtime-ul este o problema inevitabila cu care orice webmaster se va confrunta la un moment dat, indiferent de eforturile depuse de furnizorul de servicii de hosting web pentru a preveni aceasta problema. Chiar si firmele de hosting cu renume pot oferi la un moment dat servicii care lasa de dorit in cazul in care apar multi clienti noi pe servere si acestea se supra aglomereaza. Desigur nici un webmaster nu doreste sa se confrunte cu probleme legate de downtime, insa, in cazul in care acestea apar, contactarea furnizorului de servicii de hosting web este esentiala.

Determinarea cauzei
Cauzele pentru downtime pot fi multiple, un atac DDOS directionat catre server, restartarea serverului pentru inlocuirea unui echipament hardware defect sau pentru diferite actualizari de software si securitate. Majoritatea downtime-urile sunt cauzate din motive legate de administrarea serverului respectiv, mai ales in cazul serverele de hosting shared pe care sunt zeci sau poate cateva sute de clienti. Determinarea cauzei va poate ajuta in alegerea furnizorului de hosting dorit, mai ales daca in prezent va confruntati cu downtime-uri frecvente fie din cauza restartarii serverelor din motive administrative sau din cauza problemelor de securitate ce pot exista pe server.

Solicitati informatii despre durata downtime-ului
Este necesar sa va interesati de durata downtime-ului in scopul de a evalua cat de mult va poate afecta acest lucru. Ideal ar fi ca furnizorul de servicii de hosting web sa aiba si un plan de rezerva sau site-ul dvs. sa poata fi accesibil de pe un alt server in cazul unui downtime cu o durata foarte mare. Stabilirea duratei downtime-ului va poate ajuta si in a stabili fiabilitatea si onestitatea furnizorului de hosting web ales. In cazul in care informatiile primite sunt inexacte sau eronate, acest lucru va poate ajuta sa stabiliti daca este necesar sau nu sa alegeti un alt furnizor de servii de hosting. De obicei, furnizorii cu cei mai multi clienti sunt uneori si cei mai siguri deoarece numarul mare de clienti nu le poate permite uneori sa ofere un serviciu corespunzator si de calitate pentru fiecare client in parte.

Solicitati o forma de compensare
In cazul in care downtime-ul se prelungeste pentru o perioada mai lunga de timp, este indicat sa solicitati un tip de compensare, fie ca este in forma unei restituiri din suma platite, sau eventual o prelungire a contractului de hosting sau un discount pentru servicii pe care le veti achizitiona ulterior. Majoritatea furnizorilor de servicii de hosting garanteaza un uptime de 99,9% si eventual compensatii in cazul in care nu-si respecta termenii contractuali. Este bine sa evitati furnizorii de hosting care nu-si onoreaza aceste garantii in mod adecvat sau pur si simplu neaga amploarea problemelor ce au cauzat downtime-ul.