Acest articol se doresta a fi o scurta comparatie intre hostingul autohton si cel din afara tarii, in special din SUA.
Daca discutam de servicii de hosting, cam toate companiile au respecta anumite standarde, la orice firma de hosting va puteti practic gazdui siteul web. Toti hosterii vor oferi PHP, MySQL, servicii de email, acces FTP, etc. Nu comparam acum serviciile la acest nivel pentru ca indiferent unde este locatia firmei de hosting, veti gasi aceste servicii in pachetele standard. In SUA chiar, o sa gasiti si preturi foarte mici pentru oferte foarte mari.
Acum vrem sa aflam daca merita sa va gazduiti siteul in SUA pentru ca acolo hostingul costa 1 dolar pe luna iar in Romania costa 2 dolari pe luna.
1. Locatia Serverelor
Nici nu cred ca exista vreun dubiu, viteza de incarcare a unei pagini web depinde in proportie covarsitoare de locatia serverului pe care este gazduita acea pagina web. Daca nu credeti vizitati un website din Australia de exemplu si rasfoiti cateva pagini web, o sa va dati seama imediat de diferenta. Oricat de mult s-ar lauda o firma de hosting din SUA de exemplu cu conexiuni rapide si servere optimizate, nu veti putea compara viteza de incarcare a unei pagini web din SUA cu a uneia din Romania. Bineinteles ca exista si reversul medaliei sau exceptia care confirma regula, in putine cazuri ce-i drept: este posibil sa gasiti servere prost administrate si in Romania pe care siteurile se incarca mai greu decat daca ar fi in SUA. Dar pentru a evita astfel de firme de hosting, este bine sa cereti cateva referinte cand va hotarati pentru una, sa va dea un cont demo, un link pentru download, o pagina de test viteza sau cateva siteuri gazduite pe serverele lor. Ar fi de ajuns sa va faceti o idee despre acea firma.
2. Asistenta Tehnica
Primul factor la care trebuie sa va ganditi este diferenta de fus orar. Daca firma de hosting este in SUA cu suport tehnic disponibil intre orele 09-19 de exemplu, iar dvs aveti o problema la ora 9 dimineata in Romania, in SUA este trecut de miezul noptii si s-ar putea sa trebuiasca sa asteptati pana seara sa va fie rezovata problema. In plus probabil ca o sa va fie cam peste mana sa sunati in SUA de fiecare data cand aveti o problema.
Un alt factor referitor la asistenta tehnica: majoritatea firmelor de hosting din SUA au serviciu de suport clienti externalizat, la celalalt capat al firului o sa va raspunda cel mai probabil un indian intr-o engleza cu accent de Calcutta si cu care cu greu va veti putea intelege. Chiar daca va veti intelege nu o sa va poata ajuta prea mult, el este in Bombay iar serverul este in Dallas. Chiar si pe chat de obicei veti discuta tot cu indieni care sunt platiti mai mult sa raspunda “prezent” decat sa rezolve probleme.
3. Diferenta de pret
Chiar daca diferenta de pret este vizibila, ea se justifica de in cele mai multe cazuri prin marketing prea agresiv si chiar prin unele din elementele descrise mai sus cum ar fi asistenta tehnica de slaba calitate.
In cazul in care totusi va hotarati sa achizitionati un pachet de hosting in afara tarii, luati initial pe o perioada scurta de test, o luna sau 3 luni maxim. Este posibil sa aveti surprize si atunci veti regreta daca platiti pe perioade foarte lungi.