Limitele suportului tehnic in hosting

Industria de web hosting este foarte diversificata si extinsa asa ca este destul de greu de definit ce anume presupune suportul sau asistenta tehnica in hosting. Tehnologia de web hosting incorporeaza foarte multe aspecte din IT intr-o solutie compacta astfel ca intelegerea acestui concept este foarte importanta atunci cand solicitati asistenta tehnica de la personalul tehnic al unei firme de hosting.

In orice caz nu toate aspectele ce tin de un website sunt acoperite de suportul in hosting, de exemplu cele mai multe companii de hosting nu va vor asigura si designul siteului, promovarea acestuia, administrarea sau alte astfel de servicii conexe.

Cititi termenii si conditiile
In general fiecare firma de hosting trebuie sa aiba un document care defineste ce anume ofera ca suport tehnic pentru un cont de hosting. Cu toate ca este dificil sa descifrati tot ce scrie in acei termeni si conditii, este totusi foarte lesne sa contactati direct providerul de hosting si sa intrebati ce anume include asistenta tehnica, precizand exact ce anume va intereseaza.

Acest lucru poate fi valabil si pentru atunci cand inchiriati servere dedicate, mai ales ca acestea pot fi oferite in 2 variante: managed si unmanaged, adica cu administrare si fara. Serverele dedicate unmanaged includ totusi un anumit nivel de asistenta  la configurarea initiala si cea referitoare la probleme ce tin de hardware sau conectivite. Planurile de hosting server dedicat managed pe de alta parte includ suport tehnic complet si acopera cele mai multe aspecte ce privesc configurarea si administrarea software a serverului.

Intelegerea limitelor serviciilor de hosting

Web hostingul este practic un serviciu care va permite sa inchiriati un server sau doar o particica din acesta de cele mai multe ori include si servicii de adminstrare. Unele firme de hosting asigura si servicii extinse de suport cum ar fi pentru instalarea de scripturi, denugging pentru softuri si chiar designul siteului web.

In orice caz ar trebui sa stiti ca un operator tehnic va poate asista de exemplu in instalarea unui CMS, va poate ghida pas cu pas in crearea unui cronjob, insa nu vor putea sa va asiste in crearea unui website personalizat. In mod normal o astfel de sarcina trebuie sa cada in seama unui programator web, a unui web designer sau a unei firme/echipe calificate.

Comparati metodele de suport
Exista diverse metode prin care se ofera suport tehnic in hosting: prin telefon, email, live chat, tichete, etc. Atunci cand cautati un provider de hosting web trebuie sa tineti seama si de acest lucru si sa cautati un provider care ofera cat mai multe metode de asistenta tehnica. Megahost.ro de exemplu ofera asistenta tehnica prin telefon, tichete de suport, live chat si sistemul self care (intrebari frecvente si raspunsuri).