De cele mai multe ori, in cazul industriei de hosting, cand lucrurile nu merg cum ar trebui, acestea pot merge foarte prost. Chiar si asa, daca a aparut o problema serioasa, nu este totusi un capat de tara. De fapt, cu ajutorul a catorva fisiere de loguri ale sistemului de operare Linux, puteti vedea exact ce se intampla si remedia problema sau probleme aparute.
Fisiere de log sunt fisiere pe care le creaza aplicatiile sau serviciile care ruleaza pe server dedicat si ofera informatii despre aplicatia sau serviciul respectiv (cand pornesc sau se opresc, cum decurge initierea, etc). In cazul in care apare o eroare, fisierul de log va metiona ce fel de eroare este, cand a aparut si care program sau serviciu este responsabil.
Fisierele de loguri reprezinta un standard pentru majoritatea sistemelor de operare Linux. In cazul in care folositi sitemul de operare Windows, va trebui sa cautati in alta parte aceste loguri. Indiferent de distributia de Linux pe care o folositi, de cele mai multe ori veti regasi aceste fisiere de log pentru ca asa este construit sistemul de operare.
Majoritatea logurilor pot fi gasite in directorul /var/log, pe serverele care ruleaza Linux. In aceasta locatie veti regasi urmatoarele fisiere de log:
boot: In acest fisier veti regasii informatii cu privire la pornirea sistemului de operare sau restartarea acestuia. Orice eroare legata de pornirea sistemului de operare va fi inregistrata in acest fisier
daemon: Reprezinta un script specializat care ruleaza in background. In acest fisier se inregistreaza informatiile cu privire la toate scripturile de acest gen care ruleaza pe server, si cum ruleaza acestea.
auth: Acest fisier ofera informatii cu privire la autentificarea utilizatorilor pe server (de cate ori au facut acest lucru sau cand s-au autentificat). De asemenea sunt inregistrate incercarile esuate de autentificare, astfel incat puteti urmari eventuale intruziuni pe server.