Daca doriti sa porniti o afacere online sau sa aveti un magazin virtual pe internet, aveti cel mai probabil nevoie de un script sau software pentru a putea rula magazinul dvs. Aceste scripturi se numesc “shopping cart sofware” si le puteti gasi atat open-source cat si in varianta comerciala (pentru care se plateste o licenta). Datorita diversitatii si numarului mare de astfel de pachete de software, este destul de dificil sa luati o decizie cu privire la care tip de shopping cart il veti utiliza pentru magazinul dvs.
Pentru inceput, shopping cart-ul ar trebui sa nu aiba o limita a numarului de produse pe care le puteti adauga, sau a cantitatii acestora, sa puteti crea cat de multe categorii de produse doriti, sa puteti adauga imagini produselor dvs, iar adaugarea unui produs pe site sa fie un procedeu simplu si usor de realizat. De asemenea, potentialii clienti sa poata usor naviga si comanda un produs pe site si sa li se ofere un sistem sigur de plata.
Cateva caracteristici pe care ar trebui sa le aiba un shopping cart:
– sa ofere clientilor posibilitatea de-asi exprima parerea cu privire la un produs (feedback). Majoritatea shopping cart-urilor ofera acest lucru, insa nu toate
– calcularea costurilor de transport maritim; doar aproximativ 50% din shopping cart-uri ofera aceasta caracteristica. Majoritatea shopping cart-urilor va ofera costuri de transport pentru Statele Unite sa zicem folosind UPS sau DHL, insa daca va aflati in Australia sau Canada, este ceva mai complicat de-a afla o estimare a costului de transport
– cautare instantanee – daca tastati ceva in casuta de cautare, ar trebui sa apara instantaneu sugestii inainte de-a termina de tastat intregul cuvant; este o caracteristica minunata cu care marea majoritate ne-am obisnuit insa din pacate nu toate shopping cart-urile o ofera
– integrarea retelelor de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc) in paginile produselor
– imagini mai mari pentru produse; majoritatea shopping cart-urilo dispun de aceasta caracteristica insa este bine sa verificati daca cel ales de dvs. o are sau nu; este recomand ca clientii dvs. sa poata face click pe o poza a produsului si aceasta sa-i fie afisata intr-o dimensiune mai mare, mai detaliata
– o harta a site-ului (sitemap) pentru o navigare mai usoara, posibilitatea de-a oferi reduceri si coduri promotionale (coupons)
Verificati cu atentie caracteristicile fiecarui shopping cart in parte pentru a va decide care sunt acelea de care aveti nevoie. S-ar putea sa existe caracteristici care v-ar putea fi utile insa niciodata nu v-ati gandit la ele. Si nu in ultimul rand verificati asa zisul system requirements, mai precis asigurati-va ca acel script poate functiona pe contul de web hosting detinut.