Furnizorul de web hosting 123-reg a anuntat prin intermediul blogului sau ca a fost lovit de un atac DDoS la scara larga, in dimineata zilei de miercuri. Aceasta veste vine la doar o zi dupa ce site-ul WHMCS.COM a fost spart de hackeri.
Furnizorul de hosting din Marea Britanie afirma ca echipa sa de tehnicieni a identificat atacul si a eliminat traficul DDoS din reteaua de baza in aproximativ 15 minute. Compania spune ca echipa sa a dirijat traficul prin conexiunile sale redundante si a blocat traficul malware ulterior. Potrivit unor rapoarte, atacul provine din China.
In mesajul sau de pe blog, 123-reg si-a sfatuit clientii sa ramana la curent cu situatia, prin intermediul mesajelor de pe telefon si al conturilor de Facebook si Twitter, deoarece din cauza atacului DDoS, site-ul sau ar putea avea intreruperi. Desi majoritatea furnizorilor de hosting au aceste instrumente la indemana, foarte putini le utilizeaza in mod eficient in situatia unui atac DDoS. 123-reg s-a folosit mai mult de tweet-uri decat de mesaje pe Facebook pentru a-si mentine clientii la curent cu timpii de downtime, si a raspuns plangerilor tot prin intermediul retelelor de socializare.
In concluzie, in cazul unor astfel de incidente, o companie trebuie sa-si informeze clientii prin toate mijloacele disponibile – retele de socializare, bloguri, etc. – pentru a nu fi acuzata de lipsa de informare si pentru a nu afecta negativ increderea clientilor in serviciile oferite.