Un sondaj la nivel global facut pe proprietarii si administratorii de site-uri ofera perspective noi privind efectele pe care hackerii le pot avea asupra clientilor firmelor de hosting.
Inceput din ianuarie 2012, si in colaborare cu StopBadware, sondajul Commtouch Compromised Websites a adunat opinii de la sute de proprietari si administratori de site-uri din America de Nord si Europa. Printre intrebarile adresate in sondaj amintim: proprietarii de site-uri dau vina pe firma de hosting sau renunta efectiv la serviciile sale dupa ce site-ul le-a fost compromis de hackeri?
In mod evident, site-urile compromise continua sa fie un instrument tot mai atractiv pentru infractorii cibernetici care doresc sa se foloseasca in mod abuziv de renumele anumitor domenii. Prin urmare, o data ce un site a cazut victima hackerilor, s-a dovedit ca acest lucru are intr-adevar un efect major asupra modului in care un proprietar sau administrator de site isi percepe furnizorul de hosting.
Printre concluziile studiului enumeram:
– Doar 14% din proprietarii de site-uri compromise primesc ajutor de la furnizorul de hosting.
– 19% din companiile de hosting fie pur si simplu au refuzat sa ofere ajutor proprietarilor de site-uri compromise, fie nu au raspuns la solicitarile de ajutor.
– Webmasterii carora li s-a cerut taxa suplimentara pentru a primi ajutor sau le-a fost refuzata cererea de ajutor au fost de trei ori mai predispusi sa renunte la serviciile furnizorului de hosting, decat cei carora li s-a oferit asistenta gratuita.
In concluzie, 25% din proprietarii de site-uri intervievati in sondaj au spus ca se gandesc sa renunte la serviciile companiei de hosting dupa ce site-ul le-a fost compromis. Asadar, fara indoiala ca furnizorii de hosting pot fi serios afectati de site-urile compromise, acesta fiind doar un exemplu al impactulului economic pe care atacatorii cibernetici il au asupra comunitatii globale de hosting. In mod clar, aceasta problema nu primeste suficienta atentie, avand in vedere mai ales faptul ca este vorba de pierderea clientilor, si prin urmare, a veniturilor.