Meta plănuiește funcții plătite pentru Instagram și Facebook

 

logo-meta

Cu peste 3 miliarde de utilizatori activi lunar pe Facebook și 2 miliarde pe Whatsapp și Instagram, Mark Zuckerberg intenționează ca Meta să fie o parte esențială a ecosistemului său digital.

Scopul Metaverse este de a deveni o rețea socială care ar permite utilizatorilor să posteze conținut și să interacționeze cu alții în timp real. Metaverse ar putea chiar și oferi o alternativă la YouTube, permițând utilizatorilor să încarce videoclipuri și să le partajeze cu alții.

Meta intenționează să introducă funcții plătite în aplicațiile sale existente (WhatsApp și Instagram)

Nu este prima dată când Meta încearcă să-și monetizeze aplicațiile de mesagerie cu funcții plătite. La sfârșitul anului 2018, aceasta a anunțat planurile pentru un magazin digital care ar urma să ofere funcții suplimentare, cum ar fi procurarea stickerelor și unor emoji noi.

Un sfârșit a reclamei?

Într-un interviu acordat The Verge, vicepreședintele Meta, John Hegeman, a declarat că firma este în continuare angajată să își crească afacerea cu reclame și nu are planuri de a permite oamenilor să plătească pentru a dezactiva reclamele din aplicațiile Meta. “Cred că vedem oportunități de a construi noi tipuri de produse, caracteristici și experiențe pentru care oamenii ar fi dispuși și fericiți să plătească”, a spus el.

Mark Zuckerberg lucrează de ani de zile la acest proiect și vrea să se fondeze pe baza utilizatorilor celor două aplicații servicii contra plată pentru confidențialitate.

Zuckerberg a declarat că Facebook “lucrează la o modalitate prin care oamenii să pot comunica cu companiile fără a ne împărtăși datele nouă”.

Acest lucru va funcționa pentru că Meta este, în esență, o companie de publicitate

Pe termen lung, Meta consideră că funcțiile plătite vor deveni o parte semnificativă a activității sale. “Pe un orizont de timp de cinci ani, cred că poate face o diferență destul de semnificativă.”

Administratorii grupurilor de pe Facebook pot percepe deja taxe pentru accesul la conținut exclusiv, iar “stelele” virtuale pot fi achiziționate pentru a fi trimise creatorilor. WhatsApp oferă servicii contra plată către unele companii pentru posibilitatea de a expedia mesaje clienților lor, iar Instagram a anunțat recent că și creatorii săi ar putea începe să perceapă un abonament pentru accesul la conținut exclusiv.

Nu este clar ce sumă Meta va cere pentru aceste servicii, dar ele ar putea face parte dintr-o schimbare mai amplă a Facebook către monetizarea proprietăților sale de social media. Compania pare să lucreze la o versiune pentru întreprinderi a aplicației Messenger, care ar permite companiilor să le trimită mesaje clienților lor similar cu modul în care Slack lucrează în prezent cu întreprinderile.

Aceste schimbări Meta sunt în scopul creării funcțiilor cu plată pentru aplicațiile sale sociale, toate trei cu miliarde de utilizatori. O divizie nouă în cadrul companiei a fost înființată după ce Meta a fost grav afectată de modificările aduse de Apple privind reclama pe iOS și de o scădere mai amplă a cheltuielilor cu publicitatea digitală. Grupul, numit New Monetization Experiences, va fi condus de Pratiti Raychoudhury, care a fost anterior șeful departamentului de cercetare al Meta.