In multe parti ale lumii, ultimele zile au reprezentat cea mai aglomerata perioada a anului pentru site-urile de comert electronic. Acum 2 saptamani a fost “Black Friday”, care in ultimii ani a inceput sa se raspandeasca si in alte parti ale lumii, iar lunea trecuta a fost Cyber Monday, o zi mai putin mediatizata in Romania, dar care cu siguranta va deveni din ce in ce mai populara.
Primele statistici au sugerat ca evenimentul “Black Friday” din acest an a fost cel mai de succes de pana acum, subliniind importanta din ce in ce mai mare a serviciilor de hosting de calitate. Conform comScore, vanzarile au atins 1.5 miliarde de dolari doar in SUA, in timp ce IBM Benchmark a calculat ca a existat o crestere a vanzarilor cu 27% fata de anul trecut.
Cu toate acestea, problemele retailerilor online nu au intarziat sa apara. Un astfel de incident a avut loc in Australia, saptamana trecuta. Era vorba de un portal online pentru care unii dintre cei mai mari retaileri au tarii au platit sume grele ca sa fie implicati, in ideea ca potentialii cumparatori vor putea naviga pe un singur site pentru a gasi un chilipir, intr-o perioada limitata de timp. Site-ul a fost demarat pe 20 noiembrie, iar in scurt timp au aparut si problemele.
ZDNet a explicat ca organizatorii acestui eveniment au prognozat aproximativ un milion de vizitatori, in primele 24 de ore, dar de fapt s-au confruntat cu un numar de vizitatori de 2 ori mai mare fata de cel prognozat, care incercau sa se logheze simultan. Rezultatul a fost ca serverele dedicate pur si simplu nu au putut face fata cererii, iar multi utilizatori nu au putut sa se conecteze.
Site-ul a fost picat pentru aproximativ 3 ore, in timp tehnicienii au incercat sa-l mute pe servere mai robuste, ceea ce inseamna ca multi oameni au fost in imposibilitatea de a face cumparaturi, iar retailerii au pierdut sume importante de bani. De aceea, este esential ca un site de comert electronic sa fie corect structurat si optimizat, pentru a face fata perioadelor cu cerere mare.
Analistii spun ca nu exista nicio scuza pentru site-urile care pica in astfel de perioade critice, avand in vedere ca la ora actuala exista o multime de tehnologii pe care le pot utiliza pentru a face fata cu brio atunci cand primesc un numar mare de vizitatori.